poniedziałek, 10 czerwca 2013

Naleśniki czekoladowe z serkiem migdałowym i owocami


Takie oto naleśniki uskuteczniłam wczoraj na deser, część z nich przyjechała dziś ze mną do pracy. Mocno aromatyczne i kolorowe. Użyłam czereśni, bo takie owoce miałam pod ręką, ale mogą to być każde inne. Bardzo dobre na zimno.
Użyłam oleju konopnego Oleofarm, bo wydawało mi się, że jego specyficzny smak idealnie skomponuje się z serkiem, nie pomyliłam się :) W całym domu unosił się zapach kakaowo-orzechowo-migdałowy...

Składniki 
ciasto na 4 duże naleśniki:
- 0,5 szklanki mąki
- 3 kopiate łyżki kakao
- 3 łyżeczki cukru brązowego
- 1 szklanka mleka albo mineralnej gazowanej
- 1 jajko  
- szczypta soli
- 1 łyżka masła do smażenia

Składniki na nadzienie:
- 200g sera białego
- 50ml śmietany 30%
- 3 łyżki płatków migdałowych
- 3 łyżki oleju konopnego dla podrasowania smaku
- 3 łyżki miodu
- 0,5 łyżeczki cynamonu
- kilka listków świeżej mięty

Do podania: świeże owoce, płatki migdałów, liście świeżej mięty.

Przygotowanie: Mąkę, kakao, mleko, jajko, cukier, sól zmiksować lub wymieszać energicznie mątewką. Ciasto powinno mieć taką konsystencję, by po włożeniu do niego łyżki całkowicie ją pokryło delikatną, półprzeźroczystą warstwą. W razie potrzeby można dolać mleka, aby ciasto rozrzedzić. Posmarować patelnię odrobiną masła i rozprowadzić brązowe ciasto na niej. Każdego naleśnika smażyć z jednej strony, a gdy się zetnie i nabierze pięknego ciemno-brązowego koloru delikatnie przewrócić na drugą stronę. Naleśniki ostudzić.  
Przygotować nadzienie: ser zemleć ze śmietaną i olejem konopnym. Do masy dodać pokruszone płatki migdałowe, miód, podartą w palcach mięte i cynamon. Ilość miodu można dozować zgodnie z własnym gustem - dla mnie 3 łyżki to idealna słodycz, więcej nie trzeba.
Na każdego ostudzonego naleśnika nakładać po 2 łyżki masy, następnie zwinąć go w rulon, przeciąć na 2-3 części i wyłożyć na półmisku. Wszystkie naleśniki przybrać świeżymi owocami, posypać miodem, ozdobić liśćmi mięty.

Czas: 20min
Przygotowanie: łatwe
Dostępność składników: http://oleofarm.pl/olej-konopny.html