sobota, 6 listopada 2010

Zupa piwna




Gotujemy po polsku!
Rozwijając dział
Kuchnia Polska w ramach akcji Gotujemy po polsku dodam przepis na zupę piwną. Pomysł podkradłam z książki ...Kuchnia Skandynawska z cyklu Podróże Kulinarne Rzeczpospolitej, aczkolwiek z oryginalnego przepisu zachowało się wyłącznie piwo i plastry cytryny (moim zdaniem niekonieczne) i wyszła zupa piwna po polsku, z rosołem i zagęszczana "po polsku".
Ku mojemu zaskoczeniu zniknęła bardzo szybko z garnka - piszę "ku zaskoczeniu", gdyż obawiałam się, że nie "podejdzie" wszystkim gościom. Ale jeśli ktoś ceni wyraziste smaki to na pewno zasmakuje w tej zupie. Mnie przypadła do gustu.
Bazą tego przepisu jest piwo pszeniczne. Historia piwa pszenicznego sięga ponoć 6000 lat, a w Polsce piwo to znane było za czasów Jana Długosza (poczytaj). Takie właśnie piwko dostałam - część wypiłam (po prostu wow!), a część wykorzystałam do dania. Innym razem zrobiłam zupę na ciemnym piwie dostępnym w prawie każdym markecie i też może być.



Składniki:

- 0,5 l piwa

- łyżka masła

- mała cebulka

- 3 szklanki rosołu

- 2 plasterki cytryny

- jajko

- szklanka śmietany - kremówki

- 2 łyżki mąki

- sól, pieprz, ziele angielskie, suszona włoszczyzna

- łyżka sera żółtego - OPCJONALNIE

- bułka czerstwa pokrojona w kostkę


- śmietana (np kwaśna) i jakieś zioło do przybrania


Przygotowanie:

Na maśle zeszklić cebulkę. Dolać rosołu, zagotować chwilkę, następnie piwa i włożyć plasterki cytryny. Tak gotować zupę, ale nie pozwolić zupie wrzeć. Wyjąć cytrynę. Dodać rozbełtane jajko, mieszać chwilę energicznie. Następnie dołożyć rozrobioną z odrobiną zupy mąkę, to samo powtórzyć z kremówką. Gotować aż nieco zgęstnieje. Podawać z przysmażonymi grzankami i kleksem śmietany.


Czas:ok 30 minut

Przygotowanie: proste

Dostępność składników: zależy od piwa jakie chcesz użyć ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz