sobota, 31 grudnia 2011

Rolada z sera żółtego i wędliny




Tuż przed Sylwestrem zapraszam Was do działu Party Time. Znajdziecie tam różne propozycje na imprezowy stół - przekąski, sosy i dipy, sałatki. Wasze ulubione przepisy to fondue czekoladowe, śliwki w boczku, sałatka kebab, ciastka na słono z ciasta francuskiego, koreczki (mini-szaszłyczki) i ciasta bez pieczenia - Krakersowiec i Ciasteczkowy Potwór. To też moje ulubione przepisy, sprawdzają się przy przygotowywaniu party dla znajomych.

Następna propozycja to rolada z sera żółtego, wędliny i jajek. Danie mojej kuzynki Ani, która co raz podrzuca różnorakie pyszności na nasze rodzinne imprezy. Przepis na jej ciasto z brzoskwiniami i "kulkami" (tak, kulkami!) wciąż przed nami... mmm, na samo wspomnienie robi mi się cieplej na sercu :P Ale, ale! Wracam do rolady z sera żółtego i szynki, która podbiła nasze podniebienia!
Składniki:
- 50-60 dkg sera żółtego w kawałku, nie z dziurami (np Gouda albo Edamski)
- 2 kremowe serki topione
- 100g masła
- 4 jajka
- ok 40g wędliny
- szczypiorek (ja nie miałam, dodałam niewielki ogórek szklarniany)
- sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
Zagotować wodę. Do gorącej (ale nie wrzącej) włożyć kawałek sera żółtego na 40min. W tym czasie przygotować farsz: jajka ugotować na twardo i ostudzić. Jajka, szczypiorek, wędlinę, bardzo drobno pokroić. Masło utrzeć z serkami topionymi i wymieszać to z pokrojonymi składnikami. Z oryginalnego przepisu: wyciągnąć z wody ser żółty i rozwałkować delikatnie. Rodzaj sera żółtego i czas trzymania go w gorącej wodzie ma zasadnicze znaczenie - mam za sobą jeden spory, zważony kawał sera :) z takim to już się nic nie zrobi... Dlatego wybierzcie do rolady zalecany ser Gouda albo Edamski, koniecznie ser bez dziur.

Przygotowany farsz wyłożyć na serze żółtym i zwinąć w roladę np przy pomocy folii spożywczej albo reklamówki foliowej (ser wałkujemy na folii). Całość zawinąć przy pomocy folii, delikatnie dociskając miękki ser, następnie włożyć do lodówki w najchłodniejsze miejsce do czasu imprezy (im dłużej tym lepiej). W razie konieczności można na kilka minut schować do zamrażarki. Podawać pokrojone na plastry o grubości ok 1cm.


Tu zdjęcia z kolejnych przygotowań rolady z moją ukochaną mamą Irenką :)



Najcudowniejsze dłonie na świecie :)


Czas: ok 15 min + czas "rozmiękczania" sera ;)
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: prosta

8 komentarzy:

  1. zycze sobie zostac poczestowana ta rolada po powrocie do Polski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny pomysł, koniecznie muszę wypróbować! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie wygląda, na pewno zrobi szał na przyjęciach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam pytanie zwijam za pomoca foli i wkładam do lodowki a co pozniej z ta folia jak ja wyciagnac

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry,
    roladę należy zwinąć przy pomocy folii - bez niej nie da rady zrobić tego na tyle ciasno, żeby się trzymało i po pokrojeniu ładnie wyglądało. Ale nie zawijamy rolady z folią w środku, tylko sam ser z masą.

    OdpowiedzUsuń