wtorek, 1 lutego 2011

Błyskawiczna sałatka z selera, jajek i kukurydzy


Lubicie jedzenie na wynos? Ja uwielbiam. Choć staram się nie jeść "na mieście" to czasem nic z tego nie wychodzi. Bo nie zawsze jest czas na gotowanie albo delektowanie się jedzeniem w optymalnej restauracji; nie zawsze jest możliwość zjedzenia czegoś naprawdę odżywczego i wiadomego pochodzenia. Oczywiście, chyba jak każdy czasem mam ochotę na coś "niezdrowego" (u mnie pod tym pojęciem kryje się zarówno fast food, jak i jakieś barowe-niewiadome), ale na szczęście takie menu przyswajam tylko raz na czas. Zatem kiedy tylko mam czas, przygotowuję jedzenie na zapas i potem noszę je ze sobą (Ave Tupperware i pochodne wynalazki:P).
To, co najbardziej lubię w jedzeniu na wynos, oprócz jedzenia rzecz jasna, to:
- tzw "wiesz co jesz", czyli wpływ na swoją dietę + sama przyjemność przygotowania,
- piknikowanie na świeżym powietrzu (makaron z zielnym pesto pod Wawelem na Wisłą? Czemu nie?),
- możliwość podzielenia się z innymi. Moich znajomych chyba już nie dziwi kiedy mówię, że mam pastę rybną w torebce jakby byli głodni ;)

Podobny zwyczaj ma Ania, moja koleżanka z pracy, współśpiewaczka i ostatnio współtowarzyszka każdej innej doli i niedoli (generalnie współ). Oj, ciężko będzie utrzymać linię jak Ania będzie często piekła ciasta... Za dotychczasowe dokarmianie muszę się jakoś wreszcie odwdzięczyć. W związku z tym na śniadanie będzie bardzo prosta i błyskawiczna sałatka z jajkami i selerem, a na obiad Chili con carne. Sałatka ta często pojawia się na stołach imprezowych w mojej rodzinie i cieszy się sporym zainteresowaniem, że tak dyplomatycznie napiszę, moi drodzy kuzyni ;)

Składniki:
- 5 jajek
- słoik selera w nitki - ok 200g (sprzedawany w zalewie z wody i octu spirytusowego z dodatkiem soli i cukru)
- 250-300g kukurydzy konserwowej (już odsączonej)
- 3 łyżki majonezu, np takiego
- 2 łyżki ulubionego startego sera żółtego

Przygotowanie:
Jaja ugotować na twardo, obrać ze skorupek i pokroić w kostkę. Nitki selera odsączyć i pokroić drobniej. Seler, jajka, kukurydzę, ser żółty i majonez wymieszać, jeśli trzeba dosolić do smaku.

Czas: 10 minut
Przygotowanie: banalne
Dostępność składników: prosta

9 komentarzy:

  1. Wszystko mi w tej sałatce odpowiada. A najbardziej jajca;)

    OdpowiedzUsuń
  2. do tego bym jeszcze dodała ananasa oraz pora i wyszłaby moja ulubiona sałatka :)
    Zapraszam do mnie tam można znaleźć też ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. robie taka salatke i bardzo mi smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja na mieście nie jadam. choć mojemu Połówkowi się zdarza, ale to bardzo rzadko. za to zawsze mam z sobą jakieś ciastka domowego wypieku (znajomi już przywykli, jak mnie widzą z wielką torbą napchaną łakociami)

    sałatka pycha;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie szybkie przepisy, bede sledzic twojego bloga bo widze ze masz fajne przepisy pozdrawiam'
    szana

    OdpowiedzUsuń
  6. to zapraszam, zapraszam :)
    i pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystko co błyskawiczne lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie próbuję zrobić

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń