czwartek, 21 czerwca 2012

Mini tortille z szynką, warzywami i serem żółtym. Podawane z sosem miodowo-musztardowym

Przeglądam sobie z rozrzewnieniem zdjęcia dobrego żarełka i postanowiłam wrzucić jakiś wpis. Nagromadziłam sporo zdjęć i przepisów, jednakowoż postanowiłam się nie katować nimi. Ze względów zdrowotnych, ale i kosmetycznych już dwa miesiące jestem na diecie - takiej poważniejszej. Pierwszy raz w życiu nie tej w stylu "żryj mniej", tylko takiej z określonymi porcjami, zakazami, nakazami itp. Działa :) Powolutku, ale.. no działa! Wrzucę pewnie niedługo kilka dietetycznych wskazówek, aczkolwiek najważniejszą z nich mogę polecić już w tej chwili - masz chęć zrzucić wagę? Idź do dietetyka, który określi Ci jadłospis zgodnie z Twoim trybem życia (jaki by nie był) i zastosuj się do niego. Zacznij się ruszać - co wciąga i po prostu cieszy - nikt mi nie wmówi, że nie.. 
Myślę, że motywacja sprawia, że jakoś to leci (w dół). Mam wrażenie, że jestem najedzona bardziej niż podczas "normalnego" sposobu odżywiania, a mimo to czuję się po prostu lżej. Zdarza mi się zaspokoić różne "kulinarne" zachcianki - byle nie co chwilę i według określonych zasad, tym samym stwierdzam, że nie taka dieta straszna jak ją malują.. 
Dziś jednak wrzucę coś, co do zdrowego, odpowiednio zbilansowanego pożywienia będzie można zaliczyć wyłącznie, jeśli do przygotowania mini tortilli przygotujemy placki na mące razowej, zrezygnujemy z sera żółtego, wybierzemy chudą wędlinę. Można dopchać dowolnymi warzywami - będzie pysznie! Sosem, który z czystym sumieniem można jeść na diecie będzie prawdziwa, bez żadnych dodatków musztarda. Koniecznie do wypróbowania w okrojonej wersji. Natomiast full wersja to:


Składniki:
- tortilla (6 szt.) gotowa - dostępna pszenna, ale także  razowa
-  6-12 plastrów (w zależności od wielkości) ulubionej wędliny, może być gotowana (kurczaczek gotowany dla mnie), pieczona, wędzona, może być salami
- 6 liści sałaty
- papryka czerwona
- 2 pomidory
- cebulka zielona
- 6 plastrów ulubionego sera żółtego, mój to cheddar (w wersji dietetycznej nie ma mowy o serze żółtym :P)

do posmarowania do wyboru: keczup, musztarda, sos majonezowy np z dodatkiem sosu sojowego, chilli albo pomidorowej pasty i doprawiony solą i pieprzem 

do podania: dip miodowo-musztardowy (stosunek musztardy i miodu 1:1), sama musztarda, dip czosnkowy. Dipy dostępne są tu.

Przygotowanie:
Warzywa umyć, osuszyć, pokroić/podzielić wg uznania.
Tortille posmarować wybranym sosem - np łyżka ketchupu, majonezu, odrobina sosu chilli i sojowego. Położyć liść sałaty, plaster wędliny, sera, dodać plastry pomidora, posiekaną cebulkę i paski papryki. Zawinąć, docisnąć delikatnie, przekroić na pół i wyłożyć na półmisek. Przed podaniem przytrzymać chwilę w lodówce. Podawać z ulubionymi sosami.

Czas: 10 min
Przygotowanie: b. proste
Dostępność składników: łatwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz