wtorek, 22 lutego 2011

Zielony gorący kubek, czyli zupa z cukinii, selera naciowego i oscypka

Zimno, coraz zimniej.. A mnie trzeba słońca! Zatem funduję sobie takie "letnie wspomnienia". Zwłaszcza, że ten tydzień nie zaczął się zbyt kolorowo. Zatem na rozgrzanie i na nadzieję Zielony Gorący Kubek. Zupka - bomba witaminowa ze smakiem.

Składniki:

- cukinia
- seler naciowy (4 łodyżki)
- świeże oregano
- cebulka dymka
- 2 ząbki czosnku
- mały oscypek
- opcjonalnie kubek jogurtu
- opcjonalnie sól i extra hot chili (nasionka)



Przygotowanie:
Cukinię dokładnie umyj, osusz. Nie obieraj. Pokrój w kostkę, selera w plasterki, ser w cząstki. Cebulkę przekrój na 4 części, czosnek na pół.
Cukinię z selerem, cebulą i czosnkiem ugotuj do miękkości. Pod koniec, na 3 min wrzuć oscypka i kilka łodyżek oregano. Wszystko zmiksuj blenderem. W razie potrzeby można zagęścić jogurtem i dopraw solą.
Nie jest to idealny krem, ale osobiście lubię warzywne farfocle w zupie.
Czas: do 20 min
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: łatwa

6 komentarzy:

  1. Ale wspaniałość! Pożałowałam, że kupiłam tylko jedną cukinię i już ją wykorzystałam, bo gdybym miała składniki, to w tej chwili bym zrobiła taką zupkę!
    MNIAM!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam jeśc zupę z kubka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kremy. Podobnie jak Asiejka kocham zupę pić prosto z kubka, z kromką ciepłego chlebka posmarowanego masłem.

    OdpowiedzUsuń
  4. zupa z kubka zupełnie inaczej mi smakuje :) lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż mi się zielono na duszy zrobiło. Wiosenny kolor i smak przez cały rok

    OdpowiedzUsuń