piątek, 15 lutego 2013

Kasza jęczmienna, schab w powidłach i suszone pomidory


Schabowy inaczej: wiejska kasza jęczmienna, schab marynowany w powidłach śliwkowych, suszone pomidory i cebula. Dostałam od mojej mamy kilka plastrów schabu uduszonego na patelni, część z nich zamroziłam i korzystałam z dobroci, kiedy naszła mnie ochota na konkret. W lodówce nie miałam nic poza resztką suszonych pomidorów i oliwek (w tym połączeniu z nich zrezygnowałam) i powidłami babci. W zamrażarce za to ostał się jeden plaster mamusinego schabu (na oko jakieś 120g). Ponieważ kasz, ryżów i makaronów zawsze mam dostatek to można już było przyrządzić całkiem konkretną kolację. Padło na kaszę wiejską jęczmienną, jako że "chodziła" za mną już jakiś czas.

Składniki na 2 porcje:
- woreczek kaszy jęczmiennej wiejskiej (u mnie Sonko)
- 120-150g kawałek schabu (może być pozostałość z pieczeni, duszonego mięsa, a nawet kotlet schabowy - potraktuj to jako sposób na resztkę z obiadu)
- 2 łyżki powideł śliwkowych
- 3 suszone pomidory
- cebula 
- 1 ząbek czosnku
- 3 łyżki dobrego masła 
- sól, pieprz czarny 

Przygotowanie:
Schab pokroić w bardzo drobną kostkę, ale nie zmiażdżyć go. Wymieszać z łyżką powideł śliwkowych i wsadzić na 15-20 minut do lodówki. Kaszę ugotować według wskazówek na opakowaniu.  Ja lubię kaszę ugotowaną al dente, czyli 2-3 minuty mniej niż jest napisane na opakowaniu. Ale są tacy, którzy wolą kaszę rozgotowaną.
Cebulę i pomidory pokroić w kostkę, czosnek zmiażdżyć. Rozgrzać patelnię, przerzucić na nią ugotowaną kaszę, dodać masło w kawałkach i mieszać aż się rozpuści i połączy z kaszą. Dodać cebulę i czosnek, pomieszać i następnie schab. Dodać łyżkę powideł i wymieszać. Na końcu dodać pomidory, wymieszać, doprawić solą i pieprzem do smaku. Podawać gorące.

Czas: 25min
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: łatwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz