środa, 2 stycznia 2013

Tatar z łososia


Myślę, że Nowy Rok można zacząć przepisem na takie oto przyjemne danie - tatar z łososia. Coś, co można przygotować w kilkanaście minut, a cieszy i oko i podniebienie. Tatar z łososia to propozycja zarówno jako danie dla dwojga, jak i na karnawałowy stół z imprezowymi przystawkami i przekąskami.
Tatar ze zdjęć został przygotowany na mikołajkowe śniadanie dla mnie i przyjaciela, z którym łączy mnie zamiłowanie m.in. do dobrego jedzenia. Tego dnia wymieniliśmy się smakowitymi prezentami od Mikołaja, ja dostałam śledzika w śmietanie z jabłkiem i cebulką - a trzeba przyznać, że Grześkowe śledzie są wyśmienite i zapadają w pamięć na długo - sprawdzone i potwierdzone przez chyba wszystkich, którzy mieli okazję spróbować.
Tatar był dobry, więc zamieszczam przepis - przypadnie do gustu wszystkim wielbicielom łososia.

Składniki (dla dwóch osób):
- 300g łososia wędzonego (nie dane mi było znaleźć świeżego przed śniadaniem w centrum Krakowa)
- 3 ogórki kiszone
- 1 średniej wielkości biała cebula
- sól, pieprz, oliwa do smaku
- 2 żółtka
- kapary i oliwki (dekoracja)
- cytryna

Przygotowanie:
Łososia bardzo drobno posiekać, ale nie zmiażdżyć. Ogórki i umytą oraz obraną cebulę posiekać w równie drobną co łososia kosteczkę. Na talerzach ułożyć łososia, w środku uformować łyżką delikatne wgłębienie, w którym umieścić oddzielone od białka żółtko. Naokoło ryby ułożyć po 2 łyżki posiekanych ogórków i cebulki. Całość udekorować kaparami i oliwkami oraz cząstkami cytryny. Danie schłodzić chwilę w lodówce, podawać świeże z chlebem, oliwą, solą i pieprzem. Każdy miesza widelcem bardzo dokładnie swojego łososia z dodatkami według własnych preferencji - ja dodaję kapkę oliwy, skrapiam sowicie sokiem z cytryny.

Czas: 15 min
Przygotowanie: bardzo proste
Dostępność składników: osobiście preferuję świeżego łososia do tatara, ale wędzony też jest smaczny. Z resztą składników nie ma problemów.



1 komentarz: