czwartek, 14 marca 2013

Zupa pomidorowa z naleśnikiem ziołowym


Pomysły na zupę pomidorową znajdziecie tutaj. Pisałam o zupie z bałkańskim ajwarem oraz z dodatkiem papryki. Ile amatorów zupy pomidorowej, tyle sposobów przygotowania, wiadomo. Tylko u mnie w domu jada się ją przyrządzoną ze świeżych pomidorów, z polskiego (najlepszego) koncentratu pomidorowego, z włoskiej passaty pomidorowej, z przecierów własnych czy babcinych, m.in. z pomidorków koktajlowych, które uprawia mój tata.

Dziś proponuję przepis na klasyczną zupę pomidorową, ale za to zaserwowaną w sposób nieco inny, bo z naleśnikiem. Zupę z tego zdjęcia przygotowała dla mnie koleżanka Kasia jakiś czas temu, zupę ze zdjęcia drugiego zrobiłam sobie sama jak tylko ostał mi się jeden naleśnik. 


Składniki (4 porcje):
- 1l rosołu ugotowanego tak jak lubisz (na kościach, na porcji rosołowej)/ bulionu warzywnego - ew. z kostki (ale najlepsza zupa jest na rosole)*
- 4 duże łyżki koncentratu pomidorowego
- 2-4 łyżki śmietany (np do zup) albo zwykła 12-18%
 - sól, pieprz, maggi do smaku
- 4 naleśniki
- 150g serka ziołowego twarogowego np Turek albo Almette (może też być zwykły twarożek wymieszany z posiekanym ulubionym ziołem: koperkiem, pietruszką albo bazylią)

*mój ulubiony do ugotowany z dodatkiem przypalonej cebuli, marchewki, korzenia pietruszki, selera, pora z dodatkiem zielonej części pietruszki, lubczyku etc.

Przygotowanie:
Ugotować rosół albo wywar warzywny, jeśli przygotowujecie go z kostki to przygotujcie według wskazówek na opakowaniu. Kiedy będzie gorący (ale nie wrzący) dodajcie koncentrat pomidorowy, wymieszajcie dokładnie. Następnie zabielcie zupę śmietaną dodając jej tyle, by uzyskać pożądaną konsystencję zupy (może być rzadka, może być krem) - uważajcie, by śmietana się nie ścięła. Doprawcie solą, pieprzem i ewentualnie maggi.
Przepis na naleśniki jest tutaj, z niego wychodzi ok 12 sztuk, więc można 2 wykorzystać do zupy (po połowie naleśnika na osobę), a resztę zjeść na drugie danie albo zostawić w lodówce na następny dzień (spokojnie wytrzymają jeśli będą szczelnie zamknięte).
Usmażone naleśniki przełóżcie serkiem ziołowym, zwińcie w rulon i pokrójcie w talarki. Wlejcie zupę do miseczek, dodajcie kilka talarków naleśnika. Smacznego :)

Przygotowanie: proste
Czas: do 30 min
Dostępność składników: łatwa

Zupa pomidorowa z pomidorków koktajlowych, pieczonego bakłażana i papryki






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz