piątek, 26 kwietnia 2013

Do Kuchni Bez Kitu wkracza KACZA! Owsianka babanowa z Karobem.

Do Kuchni Bez Kitu wkracza KACZA! A oto pierwsza propozycja mamy dwójki uroczych dziewczynek, fanki zdrowego odżywiania, recyklingu, rawfood, wszystkiego co eko :) Za zamiłowaniem idzie też w przypadku Kaczy spora wiedza na temat - to ona jest moją osobistą encyklopedią zdrowia i urody :) Oprócz tego spod ręki Kaczy wychodzą wspaniałe wypieki, zatem i o tym będzie ona pisać. Szczerze polecam wpisy Kaczy, a będą się one pojawiać w Kuchni Bez Kitu cyklicznie.

Na początek prosto, ale bardzo zdrowo i lekko, rzekłabym że wiosennie!




Owsianka bananowa z Karobem

Owsianka to wspaniały początek dnia i nie tylko!

O owsiance wiele można napisać. Ale może wystarczy nam tylko to, że jej fanką i propagatorką była Helena Rubinstein - cesarzowa piękna, pionierka w dziedzinie pielęgnacji kosmetycznej, a w dodatku nasza rodowita krakowianka ;D Codziennie jadła surówkę piękności ciesząc się podobno znakomitym zdrowiem i urodą przez długie lata, dożywając ponad 90 lat.

Przepisy na surówkę piękności można bez problemu odszukać w internecie i samemu też można się pokusić o kombinacje z owocami świeżymi i suszonymi oraz różnymi rodzajami orzechów i nasion oraz nabiału. Ja proponuję dziś wersję z bananem i karobem w proszku (dzięki któremu nawet dodatek nabiału wydaje się być zbędny, zważywszy na jego zawartość wapnia). 


Karob to inaczej melasa z chleba świętojańskiego, ciemnobrązowy gęsty syrop z karmelowym posmakiem. Główne zalety karobu to, że jest to produkt naturalny, nie zawierający sztucznych barwników ani konserwantów, cukru i glukozy, jest za to źródłem minerałów jak magnez, żelazo, wapń fosfor czy też witaminy B1, B2, B3 i E. Karob działa pozytywnie na nasz organizm, wspomaga jego odporność, a także: poprawia trawienie i można go stosować przy zaburzeniach żołądkowo-jelitowych, obniża poziom cholesterolu we krwi i może być pomocny w leczeniu alergii. Jeśli chcecie poznać super przepisy z karobem oraz jego właściwości to po pierwsze zapraszam tutaj, a po drugie na KBK - pojawią się jeszcze wpisy z karobem.

Bardzo dużą zaletą owsianki jest to, że jest bardzo szybka w przygotowaniu i jest świetnym posiłkiem, który możemy zabrać ze sobą do pracy, na plac zabaw etc. Jeżeli owsiankę jemy na śniadanie, płatki zalewamy wieczorem dnia poprzedniego, jeśli natomiast na kolację to czynimy to rano.

 


Pozdrawiam!
Kacza

Składniki na 2 nieduże porcje lub dla głodniejszych na 1 sporą:
- 12 dag (czubata szklanka) płatków owsianych tradycyjnych (nie błyskawicznych!)
- 1 łyżka miodu
- 2 - 3 dag rodzinek
- 3 - 5 dag orzechów, migdałów, pestek słonecznika (co kto lubi/co kto ma)
- 1 banan
- 1 małe jabłko (niekonieczne jeżeli ktoś preferuje wersję z samym bananem)
- sok z 1/2 cytryny
- 2 czubate łyżki karobu
- ew. można dodać 1 łyżkę jogurtu lub kilka łyżek mleka

Przygotowanie:
Do miski dodajemy łyżkę miodu, płatki owsiane, rodzynki, orzechy (lub wybrane przez nas nasiona) i zalewamy przegotowaną wodą w pokojowej temperaturze tak, żeby przykryła płatki (u mnie w tym wypadku szklanka wody). Pozostawiamy na noc. Rano dodajemy karob w proszku, pokrojonego banana, utarte na dużych oczkach jabłko, skrapiamy sokiem z cytryny, wszystko mieszamy i .. GOTOWE :)

Czas: dosłownie chwila!
Przygotowanie: banalne :)
Dostępność składników: Karob można kupić np tutaj