czwartek, 13 lutego 2014

Biszkopty Ladyfingers na mące bezglutenowej


Zachciało nam się Tiramisu, ale niestety nie miałyśmy biszkoptów. Chcica matką wynalazku (czy jakoś tak...), więc upiekłyśmy je sobie same. Cóż, naprawdę nam się CHCIAŁO, na JUŻ, TERAZ i BO TAK. To, co powstało, nie wyglądało tak ładnie, jak sklepowe biszkopty, zwłaszcza że nie miałam rękawa cukierniczego, ale było za to smaczne :) 
Przepis pochodzi z Moich Wypieków. Ja zrobiłam biszkopty z mąki bezglutenowej i także wyglądały (całkiem) i smakowały (bardzo) "normalnie", dlatego podaję przepis dalej. 

Składniki na ok. 36 biszkopcików (może i więcej jeśli macie ten rękaw cukierniczy, a nie wyciskacie ciasta z kartki........):
- 4 jajka
- 80g mąki bezglutenowej (mąka do wypieku ciast) - oryginalny przepis zawiera jako podstawę mąkę pszenną
- 80g cukru do wypieków
- cukier puder do posypania gotowych biszkoptów

Przygotowanie:
Białka oddzielić od żółtek i ubić je na idealnie sztywną, lśniącą pianę. Dodawać cukier partiami - ja dodaję po jednej łyżce. Następnie dodać żółtka i dalej ubijać, aż masa będzie jednolitego koloru i kremowej konsystencji. Postarać się nie wyżreć masy łyżką (dla mnie to zawsze stanowi wyzwanie.......). 
Mąkę przesiać - to ważne, jeśli chcemy otrzymać delikatne, kruchutkie biszkopty. Wsypywać ją  powoli do masy, znów najlepiej łyżką, mieszać dalej szpatułką (już nie miksować), żeby masa nie opadła. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, chyba że się ma taką sprytną jaką ja dysponowałam - silikonową, to wtedy niczego nie trzeba niczym ani wykładać ani smarować. Włożyć masę do rękawa cukierniczego lub jak ja.. do zwiniętej w rulon kartki (cóż.. :P) i wyciskać ciasto w kilkucentymetrowe biszkopty zachowując pomiędzy odstępy. 
Biszkopty piec w dwóch partiach albo naraz na dwóch blachach w temperaturze 180 st. przez 15 min. Po upieczeniu odczekać chwilę, odstawić na kratkę, wystudzić i posypać cukrem pudrem. 
Dobre i lekkie - do kawy albo podstawa do deserów, jak np tiramisu.
Czas: 30 min
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: Mąka bezglutenowa - mieszanka różnych mąk do wypieku ciast, jest już dostępna w większości supermarketów. Znaleźć ją można także w sklepach ze zdrową żywnością, w internecie. Np na Allegro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz