piątek, 10 września 2010

Sałatka kebab


Po krótkiej przerwie powracam.. Zanim uporządkuję zdjęcia i przepisy zebrane we Florencji podzielę się z Wami swoim dzisiejszym obiadkiem. We Włoszech prawie w ogóle nie jadłam kurczaka, właściwie to nie wiem dlaczego. Chyba dlatego, ze były inne pyszne dania do spróbowania. Po powrocie wsunęłam już: gołąbki, placki ziemniaczane, barszcz czerwony i po prostu przyszła pora na drób, który stanowi podstawę mojego jadłospisu na co dzień. Przyznam jednak, ze brakuje mi już (!) kuchni włoskiej. I lodów. Ale do tego to akurat brakuje mi tez trochę słońca :/ No i właśnie w związku z tym brakiem dziś na moim stole wylądowały barwy lata.

Sałatka kebab w mojej obiadowej wersji jest nieco zmodyfikowana.. ale była smaczna. Polecam ją zwłaszcza na imprezy, ułożoną w przeźroczystej misce warstwami. Ładnie i bardzo smacznie :)


Składniki na dwie osoby:

- większa pierś kurczaka

- 6 liści sałaty

- mała papryka

- mały ogórek

- 2 małe pomidorki

- 4 kromki chleba tostowego

- sos chili/sos paprykowy - ok 3 łyżki

- 1 czubata łyżka cukru, sól, pieprz do smaku

- oliwa do smażenia



sos czosnkowy:

- 2 łyżki majonezu (np domowego)

- 1 łyżka śmietany

- dwa zmiażdżone/posiekane ząbki czosnku, ja użyłam węgierskiego koncentratu czosnkowego





Przygotowanie:


1. Kurczaka pociachać na kawałki - w kostkę ok. 1,5 cm, obsmazyc na oliwie na ostrym ogniu, a nastepnie dusić ok 10 minut na małym ogniu z dodatkiem sosu chili (vel. paprykowego). Dodać cukier, sól, pieprz i trzymać jeszcze 10 minut na średnim ogniu. Kurczaka przemieszać co jakiś czas.

2. Kromki chleba pokroić w kostkę (ok. 1cm) i podpiec na oliwie z dodatkiem czosnku, aż sie ładnie zrumieni.

3. Przygotować sos czosnkowy: wymieszać majonez ze śmietaną i zmiażdżonym czosnkiem.

4. Pociąć i porwać warzywa - sałatę w paski, pomidory w ćwiartki, papryke i ogórka w słupki.

5. Układać w miseczkach warzywa: sałata, papryka, ogórek, pomidor. Na to nałożyć kleksa z sosu czosnkowego. Następnie na tym ułożyć kawałki kurczaka i wlać płyn powstały podczas smażenia kurczaka. Przykryć warstwą grzanek. Całość udekorować sosem czosnkowym. Tak podawać.


Czas przygotowania: ok. 30 min

Przygotowanie: Proste

Dostępność składników: łatwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz