środa, 18 lipca 2012

Ciasto jogurtowo - cytrynowe



Ciacho delikatne w smaku. Wyjątkowo proste w przygotowaniu, wystarczy zmieszać ze sobą składniki, a potem już tylko wsadzić do piekarnika i rozkoszować się aromatem unoszącym się w całym mieszkaniu - uwielbiam te chwile, kiedy w mieszkanku jest czysto i pachnie domowym ciastem. To ciasto mogłabym wyjeść prosto z blachy, najbardziej lubię maczać je w gorącej herbacie tak jak biszkopty - z tego nie wyrosłam i chyba mi to już nie grozi :)

Składniki trochę na oko:
- 200g (szklanka) jogurtu naturalnego 
- 3 jajka
- 2 szklanki mąki zwykłej
- mniej niż pół szklanki oleju roślinnego
- 1,5 szklanki cukru
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki cukru waniliowego
- skórka z otartej cytryny
- sok z dwóch wyciśniętych cytryn, ew. koncentrat cytrynowy
- do posypania cukier puder, ja dałam przyprawę karmelowo-waniliową w młynku

Przygotowanie:
Mąkę, proszek do pieczenia przesiać i wymieszać. Dodać resztę składników i połączyć w jednolitą, gładką masę mieszając ręcznie np mątewką albo przy pomocy miksera na najmniejszych obrotach. Przełożyć do dowolnej przygotowanej formy (u mnie okrągła - 23cm średnicy), upiec  w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 25 min. W razie potrzeby ciasto piec nieco dłużej, sprawdzimy to wbijając w ciasto patyczek (ma być suchy, po wyjęciu).

Czas: ok 35 min
Przygotowanie: proste że hej
Dostępność składników: łatwa



1 komentarz: