wtorek, 10 lipca 2012

Ryż z tuńczkiem, botwinką i bobem



Gorąco, gorąco i jeszcze raz gorąco - dla mnie idealnie. Za taką pogodą tęsknię dziesięć miesięcy w roku. Jakże wspaniale wpływa na resztę mojego dnia błękit nieba i promienie słońca o poranku. Kolejny raz naiwnie liczę, że takie piękne lato potrwa do końca września.. ach.. 

Przez ostatnie dni w ogóle nie chciało mi się jeść, więc kiedy już wreszcie zgłodniałam, zaglądnęłam do lodówki, a tam poza światłem była garść ugotowanego bobu, jeden młody buraczek, resztka tuńczyka z wody i na dnie jogurtu. Danie z cyklu 'kuchnia dla singla'. Na szczęście ryżu brązowego zawsze dostatek - mam po jednym opakowaniu w domu, w domu mamy i w pracy, na wypadek gdyby mnie naszło.. ;) /Nie jestem fanatykiem ryżu, ale nie mogę jeść ziemniaków, więc nauczyłam się przyprawiać ryż tak, żeby mi smakował. A jest on o tyle dobry, że po niewielkiej ilości jestem najedzona do syta/.

Kompozycja składników na talerzu wyglądała bardzo zachęcająco, dlatego też cyknęłam zdjęcie komórką - stąd jakość zdjęcia. A ponieważ było naprawdę smacznie i zdrowo to polecam jako danie główne na letnie dni, ja na pewno będę przyrządzać często :)

Składniki:
- 100g ryżu brązowego
- botwinka 
- garść bobu
- 50g tuńczyka z wody
- pół kubeczka jogurtu
- łyżka oliwy z oliwek
- sól, pieprz, zioła prowansalskie/ulubione zielsko do smaku

Przygotowanie:
Ugotować brązowy ryż według wskazówek na opakowaniu (ok 30min). W tym samym czasie do miekkości ugotować obranego buraczka i bób (ja miałam ugotowany bób wcześniej). Botwinkę pokroić w talarki, bób obrać. Jeszcze gorący ryż wymieszać z tuńczykiem, doprawić solą, pieprzem, ziołami i oliwą. Dodać botwinkę i bób, polać jogurtem i można jeść :)

Czas: 30 min trwa ugotowanie ryżu, resztę składników można przygotowywać równolegle
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: łatwa

1 komentarz: