wtorek, 18 września 2012

Placki racuchy z jabłkami, dynią i daktylami


Błyskawiczne racuszki na obiad albo deser z jabłkami, dynią i daktylami z dalekiego Egiptu, które dostałam w prezencie od Moniki :) Narobiłam się ostatnio placków z dyni, jako że miałam jej dobrych "kilka" kilo.. Uprażyłam dynię na różne przetwory, częściowi według instrukcji na Kwestii Smaku, częściowo według porad babci. Część dyni, zarówno w musie, jak i takiej startej na tarce wykorzystywałam przez kilka dni na placki i zupę, bądź pomroziłam. Zarzucam przepis na placki na słodko, były przesmaczne - i mówi to ktoś, kto normalnie nie jada słodkich obiadów.

Składniki:
- 3/4 szklanki startego na grubych oczkach jabłka
- 3/4 szklanki startej na grubych oczkach surowej dyni
- 3 łyżki mąki pszennej
- 6 daktyli wydrylowanych
- 2 jajka
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- olej do smażenia

Do podania:
- cukier puder albo 150ml śmietany min 12% wymieszanej z 2 łyżkami cukru

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wymieszać na masę, jeśli jest zbyt gęsta można dodać odrobiny mleka. Rozgrzać olej na patelni i nakładać uformowane łyżką placuszki. Smażyć z obu stron na złoty kolor i gotowe :)

Czas: maks 15 min
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: zamiast świeżych daktyli można użyć np suszonych, można też zastąpić je figami, żurawina albo nawet kandyzowanymi owocami.






2 komentarze: