niedziela, 24 marca 2013

Jajka wielkanocne - inspiracje kulinarne

Kocham jeść jajka - nie tylko w Święta Wielkanocne, które pod względem kulinarnym kojarzą mi się przede wszystkim z jajkami. Poniżej zebrałam kilka "jajecznych" inspiracji do zaserwowania na śniadanie wielkanocne czy też deser po obiedzie obok mazurków i makowców. U mnie na pewno pojawią na świątecznym stole.

Nasze Święta są bardzo rodzinne, spotkania nie ograniczają się do jednego posiłku. Siedzimy sobie na głowie nawzajem - odwiedzamy się, towarzystwo się "tasuje", ale cały czas jest to spora gromada. Czasem przenosimy się tą samą grupą do innego mieszkania, co po prostu uwielbiam. Każdy przynosi coś od siebie, chyba że akuratnie nie ma takiej potrzeby - co się zdarza, zwłaszcza że zdecydowana większość mojej rodzina jest "gotująca", a nawet "nadgotująca". 

Tak.. właśnie sobie zdałam sprawę skąd bierze się moja skłonność do gotowania w takich ilościach, że spokojnie mogłabym wyżywić cały pułk wojskowy.. Potem wożę nadmiar żarcia po znajomych, ale nie zauważyłam, żeby ktoś specjalnie narzekał z tego powodu :D Jednakowoż czuję się wreszcie usprawiedliwiona, to u nas po prostu rodzinne! A wszystko co rodzinne jest fajne :)

Wracając zaś do jajek to zobaczcie poniższe propozycje z mojego bloga oraz inspiracje wyszperane na innych stronach internetowych, które zamierzam przetestować w tym roku. Dodam jeszcze, że wydaje mi się, że przepisy te można wykorzystywać także na co dzień, nie tylko od jajecznych Świąt Wielkanocnych.




































Jajka przepiórcze w delikatnej galaretce autorstwa mojego wujka Andrzeja. 


A może na słodko? Ciasteczka z serkiem mascarpone i brzoskwinią. Zdjęcie i przepis pochodzi ze strony www.jakuma-gdy.blogspot.com

Brownie w wydmuszce z Magazynu Kuchnia. Tam też jest przepis na brownie. U mnie będzie zwykły murzynek w oczyszczonych i wymoczonych w wodzie z solą wydmuszkach i przepis podam jeszcze w nadchodzącym tygodniu.


















Inne moje propozycje na jajka to:
Jajko w krążku z papryki



Jajka w kokilkach - moje ulubione


2 komentarze:

  1. Bardzo ładne zdjęcia, jajka wyglądają naprawdę apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają i są apetyczne, zwłaszcza te w kokilkach ;)

    OdpowiedzUsuń