poniedziałek, 17 stycznia 2011

Croutons, czyli grzanki. Z mozzarellą, prosciutto crudo i rukolą






Dzięki mojemu nowemu, jakże fantastycznemu stylowi życia spałam dziś niestety nieco ponad dwie godziny. Ale i tak mam świetny humor. Albowiem, ponieważ, iż JEST SŁOŃCE! (tak, to jest jakieś poważne uzależnienie...)
W związku z nim cudowne wspomnienie.
Croutons! Z francuskiego "croûte" znaczy skórka chleba. Croutons to chrupiące grzanki z chleba zrumienione na oleju roślinnym i masełku. Stanowią dodatek do sałatek czy zup (np. moja zupa piwna), ale świetnie smakują też jako kanapki z różnymi dodatkami.
Takie oto grzaneczki w kolorach włoskiej flagi przyrządzaliśmy sobie w Mojej Florencji. Tam o prosciutto crudo, a tymbardziej prosciutto di Parma (o której już pisałam) łatwiej niż u nas. Ale kto szuka...
Śniadanie iście królewskie, za sprawą chrupiącego, świeżego chleba, wyrazistej w smaku rukoli, słodkich pomidorków koktailowych i rozpływającej się w ustach mozzarelli. To jest jedno z tych połączeń, o których wiadomo, ze co z nich nie przyrządzić, będzie idealnie.

Składniki na 4 croutons:
- 4 kromki chleba, u nas jasnego
- garść pomidorków koktailowych
- garść oliwek
- mozzarella
- szynka surowa, wędzona (prosciutto crudo)
- rukola
- olej roślinny i masełko do smażenia
Przygotowanie:
Na patelni rozgrzać olej z masłem (niewielka ilość) i ułożyć kromki chleba, podsmażyć bez przykrycia. Kiedy nabiorą złotego koloru przewrócić je na drugą stronę i ułożyć plasterek szynki, mozzarellę, rukolę, przekrojone pomidorki i oliwki. Patelnię przykryć i trzymać na wolnym ogniu, aż mozzarella się roztopi, a chleb nabierze koloru.
Czas: 20 min
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: W dobrych marketach albo sklepach włoskich znajdziesz prosciutto crudo (np prosciutto di Parma)

5 komentarzy:

  1. albo w lidlu np:) szynka szwarcwaldzka :) taka podroba prosciutto, ale też może być :) sprawdzone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to ja sie pisze na takie grzanki... pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapraszam! :D
    dziś mam rewelacyjny dzień, to wszystkich na wszystko zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie pięknie wyglądają

    OdpowiedzUsuń