wtorek, 27 listopada 2012

Serowe placki z dynią i rozmarynem


Dziś placki z dyni na wytrawnie - z rozmarynem i serkiem. Przyrządzane podobnie do tych na słodko - z daktylami i jabłkami. Pomroziłam kilka porcji pieczonej dyni na zupę, przygotowałam porcyjki na placki dyniowe, mam też dżemy dyniowe, ale żegnam się z dynią w tym roku - sezon na świeżą powoli się kończy. Placuszki prezentują się całkiem ładnie, przygotowuje się je równie szybko co te z cukinii. W kuchni spędziłam jakieś 20 minut I O TO CHODZI!

Składniki na ok 15 placków:
- szklanka - ok 200-250g startej na grubych oczkach dyni
- 2 łyżki dobrego masła
- 1 duże jajko od wolnej kurki
- 3 duże łyżki mąki
- 2 gałązki rozmarynu
- 3 łyżki serka kanapkowego (u mnie jogurtowy Ostrowia, bo taki akurat miałam..)
- sól, pieprz
- ew. do podania schłodzona śmietana 18%
- olej do smażenia


Przygotowanie:
Dostałam ogromną dynię od babci, więc pociachałam ją na kawałki i obrałam. Połowę upiekłam w piekarniku, pomiksowałam na masę i pomroziłam w porcjach na zupę, a drugą połowę starłam na tarce i podzieliłam na porcje na placki. Dynia na placki ma być pozbawiona skórki i pestek (których nie trzeba wyrzucać, można je sobie uprażyć, doprawić dowolnie - np papryką, solą i pieprzem, będzie z tego całkiem niezła przekąska np do piwa) i starta na grubych oczkach. Wystarczy jakieś 200-250g.
Do dyni dodać serek, jajko, mąkę, sól, pieprz, podarte w dłoniach listki rozmarynu oraz roztopione masło. Wymieszać mątewką niekoniecznie na gładką masę. Rozgrzać olej na patelni, formować łyżką niewielkie placuszki, smażyć z dwóch stron na złoty kolor. Po usmażeniu odsączyć z tłuszczu na papierowych ręcznikach. Podawać solo albo ze schłodzoną śmietaną.

Czas: 20 min
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: łatwa




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz