piątek, 22 lutego 2013

Jajko w papryce na delikatnej sałatce - śniadanie idealne



Weekend zbliża się wielkimi krokami - z utęsknieniem czekam na możliwość odespania całego tygodnia. Jeśli tylko mogę, wyleguję się długo w sobotę albo w niedzielę, a następnie przygotowuję śniadanie - po pierwsze dobra kawa, po drugie coś pysznego do jedzenia. W tygodniu nie mam na to czasu - dosłownie żal mi każdej minuty o poranku i śniadanie zjadam dopiero w pracy, kiedy już do niej dotrę z mojego końca świata, wytrzepię się ze śniegu i pościągam wszystkie warstwy ubrania.

Weekendowe śniadanie u mnie to bardzo często jajka w różnych formach - od tych w kokilkach, czy prostych jajecznic po naleśniki, omlety, frittaty, zapiekane bułeczki.. Może ktoś z Was skusi się na jajko sadzone w takiej formie?

Nie lubię nazwy "jajko sadzone" - nijak się ma do rozkoszy jaką daje kremowe, rozpływające się na języku żółtko z odrobiną soli, przegryzane świeżym, chrupiącym chlebem z wiejskim masłem.. 

Propozycje na jajka znajdziecie tutaj.

Dostałam kiedyś maila z pozdrowieniami od przyjaciółki z Łotwy ze zdjęciami jajek w krążkach papryki - super pomysł, zatem podaję dalej. Smacznego i miłego weekendu :)


Składniki na 1 porcję:
- 1 jajko - dobre jajko
- pół papryki
- garść ulubionej sałaty (u mnie mieszanka sałat - lollo, cykoria, lodowa)
- mały pomidor
- malutka czerwona cebula
- kilka łodyżek zielonej cebulki
- 1 kromka żytniego chleba
- łyżka masła
- sól, świeży mielony pieprz
- łyżka majonezu (opcjonalnie_

Przygotowanie:
Chleb pokroić w kostkę. Warzywa umyć dokładnie i osuszyć. Sałatę porwać na kawałki, pomidora pokroić w cząstki, cebule posiekać. Na patelni rozgrzać masło. Ukroić paprykę tak, by powstał krążek, który będzie foremką dla jajka. Resztę pokroić w paski. Podsmażyć na maśle z jednej strony minutę, przełożyć na drugą stronę i wbić do środka jajko. Smażyć ok 4 minuty aż białko będzie lekko ścięte, a żółtko będzie się "trzęsło". Obok smażyć chleb.
Na talerzu ułożyć sałatę, pomidora, paprykę i cebule. Można polać odrobiną majonezu - niekoniecznie Na sałatkę wyłożyć jajko w krążku z papryki, całość posypać grzankami z chleba, posolić i popieprzyć. Smacznego!

Czas: 10-15 min
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: łatwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz